Topbanner

Reklambanners förhandsgranskas inte på något vis av bloggen och kvalitén på det som marknadsförs är milt sagt varierande. Vid börsintroduktioner rekommenderar jag alla läsare att titta på min checklista för att utvärdera sådana erbjudanden (länk).

måndag 5 januari 2015

Samlingsinlägg för försvarsrelaterade inlägg

Mitt överlägset mest lästa inlägg på bloggen handlar om hur jag applicerar erfarenheter ifrån Försvarsmakten på min syn på företagande och ansvarsfullt ledarskap (Att lära av Försvarsmakten, hur man bäst dödar företag). Inlägget sammanfattar på ett bra sätt hur erfarenheter från en sektor kan appliceras på andra områden och på senare tid har det fått en sådan nyrenässans att det konkurrerar med nypublicerade inlägg.

Antalet läsare senaste veckan för mina mest lästa inlägg..

Försvarsfrågor är självfallet inte bloggens huvudsyfte men av olika skäl behöver jag nu ett litet privat bibliotek i frågan. För läsare som missat inläggen kan de dessutom vara intressant att läsa inläggen eftersom de tar upp ett lite annat perspektiv på hur man kan utvärdera bolag utifrån egna erfarenheter.



Senare inlägg:

2 kommentarer:

  1. Mycket intressant. Vad tror du om investeringar i Ryssland framöver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Negativ: http://aktieingenjoren.blogspot.se/2014/12/botten-ur-for-ryssland-fortfarande-inte.html

      Tidigare var jag mycket negativ: http://aktieingenjoren.blogspot.se/2014/08/ryssland-risk-och-verkligheten.html

      Alldeles för många investerare verkar tro att blood on the streets är detsamma som köpläge.

      Radera