Topbanner

Reklambanners förhandsgranskas inte på något vis av bloggen och kvalitén på det som marknadsförs är milt sagt varierande. Vid börsintroduktioner rekommenderar jag alla läsare att titta på min checklista för att utvärdera sådana erbjudanden (länk).

tisdag 5 december 2017

Tecknar fler börsnoteringar och en nyemission

Efter en milt sagt intensiv höst där jag numera kan titulera mig Dr Aktieingenjören kulminerade arbetet med Workshop i Frankrike där jag utbildade forskare i systemen jag varit med och utvecklat. Det kommer nog ett litet inlägg med Lynchningar från Frankrike men förvänta er inga storverk då mina vyer av Frankrike var ganska begränsade under besöket. Men det inlägget får komma senare och med det här inlägget är målet främst att upprätthålla transparensen genom att lite snabbt redogöra för mina pågående noteringsspekulationer.


  • Awardit - Tyvärr ingen tilldelning. Helt klart det bolag jag helst skulle vilja äga vilket gör det lite surt.
  • Flexqube - Har baserat på andras analyser gjort en teckning på minimumnivå på mina konton.
  • 24Seven Office - Samma princip här.
  • InfraCom Group - Tecknat på mitt Nordnetkonto. 
  • Mag Interactive - Minimumteckning enligt samma princip som Flexqube.
  • Insr - Har tecknat min del i nyemissionen och kan notera att sedan Öresund gick in som aktiv investerare har vändningen som jag och hoppats på under vår tid som aktievister börjat komma igång och under Q3 gick man till och med plus.

Min stora slutsats av fiaskot med RenoNorden var att när jag har fullt upp med annat ska portföljen läggas åt sidan och den principen har jag hållit bra under hösten. Men nu är jag på banan igen och jag får passa på att tacka dividendblower på Twitter som underlättat återträdet i aktiesfären med avseende på nyemissioner.


Det franska köket möter skolbespisning.

Den franska utsikten möter senhöst. 


2 kommentarer:

  1. Gratulerar till doktorsgraden! Blev en hatt, antar jag (ingen lagerkrans)?

    Dessa noteringsspekulationer, går du ur direkt?

    Noterar att Buffett skulle ha blivit glad av fotografiet med det franska köket. Du behöver inte dricka ur, att endast öppna burken räcker... :-)

    Mvh

    Carolus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ärligt talat har jag ingen koll på det där med huvudbonader. Hade man haft ett svärd som i Finland hade jag varit mer intresserad.

      Vid noteringsspekulationer brukar jag gå ur inom någon vecka. I fallet med Inission var jag på vippen att betala hela innehavet vilket jag så klart ångrar att jag inte gjorde. Men det är faktiskt den enda noteringsspekulationen jag inte tjänat pengar på hittills om jag minns rätt.

      Radera